انواع خدمات هتل

مسافرت و تفریح عضو جدانشدنی از زندگی انسان‌ها است. اکثر افراد ترجیح می‌دهند در روز‌های تعطیل به مسافرت و تفریح بپردازند. انتخاب هتل مناسب در مقصد یکی از فاکتورهای مهم برای تجربه یک سفر خوب محسوب می‌شود. هتل‌ها دارای خدمات متفاوتی هستند‌ که مسافران برای رزرو مناسب‌ترین هتل به این خدمات نهایت توجه را به می‌نمایند. از جمله خدمات مهمی که مسافران باید به آن‌ها توجه کنند می‌توان به سرویس هتل‌ها، برنامه غذایی هتل‌ها، انواع اتاق‌ها و انواع تخت خواب‌ها اشاره کرد.



انواع سرویس هتل کدام هستند؟
هتل‌ها به مسافران انواع مختلفی از سرویس‌ها و خدمات را ارائه خواهند داد. مسافران می‌توانند بسته به نیاز خود از سرویس‌ها استفاده نمایند. خدمات ارائه شده توسط هتل‌ها به شرح زیر هستند.


خدمات O.R چیست؟
خدماتO.R  در واقع مخفف کلمه Only Room است و در لغت به این معنا بوده که اگر مسافران، تنها اتاق را در هتل رزرو نمایند در واقع از خدمات only room استفاده خواهند کرد. اگر شما در سفر خود فقط به اتاق خواب احتیاج داشته و علاقه‌ای به استفاده از سایر خدمات نداشته باشید این مورد به شما مناسب پیشنهاد می‌شود. در این نوع رزرو مسافران خواستار وعده‌های ناهار و شام و سایر خدمات نخواهند بود.


خدمات B.B چیست؟
اگر شما از آن دسته افرادی هستید که موافق با صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر بوده، پیشنهاد می‌شود از خدمات B.B هتل استفاده نمایید. این عبارت مخفف کلمه Bed and Breakfast است به این معنا که علاوه‌بر اتاق و تخت، میهمانان و مسافران می‌توانند از صبحانه هتل نیز استفاده کنند. به‌طور معمول افراد اهل گردش که کل زمان روز خود را بیرون از هتل می‌گذرانند از این نوع خدمات بهره خواهند برد.


خدمات H.B چیست؟
H.B نیز یک نوع دیگر از انواع خدماتی بوده که در هتل‌ها ارائه می‌شود. این عبارت مخفف Half Board است. در این نوع خدمات مسافران می‌توانند علاوه‌بر اتاق دارای تخت، از یک وعده ناهار یا شام به انتخاب خود استفاده نمایند. در برخی هتل‌ها مسافران این امکان را دارند که وعده مورد نیاز خود را انتخاب کنند اما در برخی دیگر، هتل تعیین‌کننده این مورد خواهد بود. برای مثال برخی هتل‌ها در این نوع سرویس تنها شام را برای مسافران سرو خواهند کرد‌.


خدمات F.B چیست؟
این عبارت مخفف Full Board است‌. به این معنا که هتل میزبان علاوه‌ بر اتاق مورد نظر میهمانان صبحانه، ناهار و شام را نیز برای آن‌ها سرو خواهد کرد. باید ذکر شود که این نوع خدمات به‌طور معمول در تور‌های داخلی ارائه می‌شوند‌. افرادی که خواهان گذراندن زمان وعده‌های غذایی خود در هتل هستند باید از این نوع خدمات استفاده نمایند. در صورت امکان در مسافرت‌های خارجی خدمات F.B را در لیست سفر خود قرار ندهید.


تفاوت خدمات ALL و UALL چیست؟
علاوه ‌بر خدماتی که پیش از این در خصوص وعده‌های غذایی هتل‌ها ذکر شد، خدمات ویژه و مخصوص دیگری نیز برای میهمانان و مسافران وجود دارد. توجه داشته باشید که برای دریافت این خدمات مسافران باید هزینه‌های بیشتری را تقبل کنند. خدمات All و UALl از این دسته خدمات محسوب می‌شوند. در هتل‌های مختلف این دو نوع خدمات از نظر زمان ارائه متفاوت هستند. برای مثال زمان ارائه خدمات ALL بسیار محدود‌تر از زمان ارائه خدمات UALL است. همچنین اغلب در خدمات ALL نوشیدنی‌های داخلی آن کشور به صورت رایگان در اختیار مسافران قرار خواهند گرفت. اما در خدمات UALL علاوه ‌بر نوشیدنی‌های داخلی، نوشیدنی‌های خارجی نیز به صورت رایگان در اختیار مسافران قرار می‌گیرند. همچنین ممکن بوده در هتل‌هایی که خدمات ALL را ارائه می‌دهند سرویس‌هایی همچون ماساژ، تفریحات آبی و حمام‌ ترکی در لیست خدمات آن‌ها نباشند. بنابراین پیشنهاد ما به مسافران انتخاب هتل‌هایی است خدمات UALL را به مسافران ارائه دهند.


خدمات ALL چیست؟
این نوع سرویس و خدمات دارای مزیت‌ها و برتری‌های بیشتری نسبت به سرویس F.B است. به این‌صورت‌که مسافران و میهمانان با رزرو خدمات ALL می‌توانند علاوه‌بر تمام وعده‌های غذایی، از میان وعده‌ها و نوشیدنی‌های خوش‌طعم نیز استفاده نمایند. همچنین در برخی از بهترین هتل‌های جهان با رزرو این سرویس میهمانان می‌توانند از تفریحات آبی نیز استفاده کرده و بهره ببرند. این تفریحات شامل استخر‌ها، سونا و جکوزی و همچنین ماساژ‌های مختلف به صورت رایگان می‌شوند. به ‌علاوه این قبیل خدمات در کشور‌های ساحلی و تور‌هایی که در هتل‌های اطراف دریا و ساحل هستند ارائه خواهند شد. بنابراین مسافران ترجیح می‌دهند که تعطیلات و روز‌های خالی خود را در هتل‌هایی که خدمات ALL را ارائه می‌دهند سپری کنند.


خدمات UALL چیست؟ 
خدمات و سرویس  UALLنیز همانند سرویس ALL است با این تفاوت‌ که مسافران می‌توانند در ۲۴ ساعت شبانه‌روز از امکانات ویژه آن استفاده نمایند. به این صورت‌که مسافران علاوه ‌بر وعده‌های کامل صبحانه، ناهار و شام می‌توانند از خدمات ویژه‌ دیگری بهره ببرند. این خدمات شامل نوشیدنی‌های خوش‌طعم و انواع میان وعده‌ها به صورت رایگان و به صورت ۲۴ ساعته می‌شوند. علاوه ‌بر این از دیگر خدماتی که در اختیار مسافران قرار می‌گیرند می‌توان به تفریحات آبی و انواع ماساژ همچون ماساژ تایلندی اشاره کرد. از آنجایی‌که خدمات UALL به صورت تمام وقت و ۲۴ ساعته به کاربران ارائه می‌شوند، بنابراین لازم است افراد هزینه بیشتری را تقبل نمایند. افرادی که قصد دارند بهترین سفر را تجربه کنند از این نوع خدمات و سرویس‌ها بهره ببرند.


آشنایی با انواع اتاق‌ های هتل
انواع هتل‌ها دارای اتاق‌های مختلفی هستند که مسافران بسته به تعداد و نیاز خود هر کدام از این انواع را انتخاب می‌کنند. در ادامه شما را با انواع اتاق‌های انواع هتل‌ها آشنا می‌کنیم.


اتاق تک نفره  SGL
اتاق تک نفره همان‌طور که از نام آن نیز مشخص است دارای یک تخت خواهد بود. همچنین در این اتاق حمام و سرویس بهداشتی نیز برای مسافر جود دارد.


اتاق دو نفره DBL
به‌طور معمول در هتل‌ها اتاق‌های دو نفره نیز وجود دارند‌. در یکی از حالت‌ها اتاق دارای دو تخت یک نفره جدا از هم و مجزا بوده و در حالت دوم اتاق دارای یک تخت دو نفره است. بسته به نیاز مسافران می‌توانند هر کدام از این دو نوع اتاق را انتخاب نمایند.


اتاق سه نفره TPL
اتاق سه نفره به‌طور معمول دارای یک تخت دو نفره و یک تخت تک نفره است‌. اما این امکان نیز وجود دارد که در برخی هتل‌ها این نوع از اتاق با سه تخت یک نفره ارائه شود. 


اتاق سوئیت SUITE
اتاق سوئیت نوعی از اتاق‌های موجود در هتل‌ها بوده که دارای حال یا اتاقی است که مسافران می‌توانند در آن به انجام فعالیت‌هایی همچون تماشای تلویزیون بپردازند. این نوع از اتاق‌ها بسته به تعداد مسافران و امکاناتی که در هتل وجود دارد دارای یک تا سه تخت خواب هستند. هزینه این نوع از هتل‌ها از سایر اتاق‌ها کمی بیشتر خواهد بود.


اتاق آپارتمان Apartment
اتاق آپارتمان به‌طور معمول مخصوص افرادی بوده که به صورت خانوادگی سفر کرده و قصد دارند از امکانات هتل بهره‌مند شوند. این نوع اتاق دارای پذیرایی، آشپزخانه، هال، دستشویی و حمام است. اقامت در این نوع از اتاق‌ها حس ‌و حال خوبی را برای سفر شما را فراهم خواهد نمود. در اتاق آپارتمان‌ها صمیمت و نزدیکی بسیار بیشتر به چشم می‌خورد.


اتاق استودیو Studio
اتاق‌های استودیو شباهت بسیار زیادی به اتاق سوئیت داشته با این تفاوت که در فضای هال آن‌ها مبل‌های تخت شو یا کاناپه وجود دارند. بنابراین فضای کمتری را نسبت به اتاق سوئیت اشغال خواهند کرد. مسافران می‌توانند در هنگام خواب کاناپه‌ها را باز نموده و روی آن استراحت نمایند. هزینه رزرو این اتاق به این دلیل که فضای کمتری را اشغال می‌کند نسبت به سوئیت بسیار کمتر است.


اتاق کابانا Cabana
اتاق‌های کابانا از جمله لوکس‌ترین و شیک‌ترین اتاق‌های هتل‌ها به شمار می‌روند و به‌طور معمول در هتل‌های لوکس و گران‌ قیمت این نوع اتاق‌ها تعبیه شده‌اند. اتاق کابانا دارای پنجره و نمایی مشرف به استخر است و افرادی که علاقه‌مند به منظره و نمای لوکس و زیبا هستند و توانایی پرداخت هزینه بالا را دارند می‌توانند این نوع اتاق‌ها را رزرو نمایند.


اتاق فیستا Fiesta Suite
اتاق فیستا به‌طور معمول مخصوص تازه عروس و دامادها بوده و این نوع اتاق اغلب در هتل‌هایی که در تالار‌های عروسی هستند قرار دارند. اتاق فیستا دارای دیزاین و طراحی خاص و لوکس است. فضای این اتاق‌ها به شکل زیبا و چشم‌نوازی طراحی شده‌اند که بسیاری از مسافران را جذب خود می‌نمایند.


اتاق کانکتد Connected Room
این نوع اتاق‌ها دارای ۲ یا ۳ اتاق مجزا بوده که به درب یکدیگر متصل می‌شوند. اتاق‌های کانکتد به‌طور معمول مناسب خانواده‌های ۲ یا ۳ نفره است. زیرا آن‌ها می‌توانند در عین حال که دارای فضای شخصی مربوط به خود هستند به اتاق‌های یکدیگر نیز دسترسی داشته باشند.


انواع تخت‌ های مورد استفاده در هتل
در اتاق‌های هتل‌ها انواع مختلفی از تخت‌ها وجود دارند. سرویس خواب و تخت‌ها از مهم‌ترین معیار‌های انتخاب هتل مناسب به شمار می‌آیند. بنابراین برای این‌ که یک سفر باکیفیت را سپری کرده و بتوانید خواب راحت و آسوده‌ای را تجربه کنید لازم است به نکته‌ای مهم توجه نمایید. در واقع باید به کیفیت تشک‌ها و تختخواب‌های استفاده شده در اتاق‌ها نهایت توجه را به عمل آورید. بسته به تعداد مسافران و امکانات هتل انواع مختلفی از تخت‌ها تعبیه گردیده‌اند. انواع تخت‌های موجود در اتاق‌های انواع هتل‌ها به شرح زیر هستند:


کاناپه تخت‌شو Bed Studio  یا Convertrible Sofa
تخت دیواری Folding_up bed
تخت تاشو Roll_A_Way_Bed
تخت یک‌نفره Twin
تخت دو نفره Double/Full Size
تخت دو نفره بزرگ Queen Size
تخت دو نفره بسیار بزرگ King Size
تخت همراه با تشک آبی Water Bed
تخت دو طبقه Bunk Beds
تخت کودک Kids Beds
تخت خردسال Cot


انواع برنامه ‌های غذایی
هتل‌ها دارای انواع مختلف برنامه‌های غذایی هستند. مسافران و میهمانان هتل‌ها می‌توانند بسته به علاقه و نیاز خود انواع برنامه‌های غذایی را برای خود رزرو نمایند. برای مثال مسافران می‌توانند وعده‌های غذایی صبحانه، ناهار و شام را برای سفر خود رزرو کنند. انواع برنامه‌های غذایی ارائه شده در انواع هتل‌ها به شرح زیر هستند.


ALL INCLUSIVE
مسافران می‌توانند در برنامه غدایی ALL INCLUSIVE علاوه‌بر وعده‌های کامل غذایی صبحانه، ناهار و شام از نوشیدنی‌های ویژه و میان وعده‌های متنوع به صورت رایگان استفاده نمایند.


FULL BOARD
برنامه غذایی  FULL BOARDتمامی وعده‌های غذایی را که شامل صبحانه، ناهار و شام می‌شود را به مسافران ارائه خواهد داد. بدیهی است که مسافران برای رزرو این نوع برنامه غذایی باید هزینه بیشتری را تقبل کنند.


HALF BOARD
برنامه غذایی  HALF BOARDعلاوه‌بر وعده صبحانه دارای یکی از وعده‌های ناهار یا شام نیز خواهد بود. بنابراین اگر می‌توانید زمانی غیر از صبح را در هتل حضور داشته باشید می‌توانید این نوع سرویس را رزرو کنید.


BED AND BREAKFAST
در این نوع برنامه غذایی مسافران می‌توانند از صبحانه هتل نیز استفاده نمایند. رزرو این نوع برنامه غذایی برای سفر، سبب خواهد شد که در هزینه‌های شما صرفه‌جویی شود.


SELF CATERING
برنامه غذایی SELF CATERINGبه این صورت است که مسافران بسته به علاقه خود می‌توانند غذای مد نظر خود را سفارش داده و میل نمایند.


SELF SERVICE
در سلف سرویس مسافران می‌توانند غذا‌های مد نظر خود را از روی میز برداشته و میل نمایند‌‌. روی میز سلف سرویس انواع و اقسام غذا‌ها و دسرها وجود دارند. هر چه کیفیت خدمات هتل بیشتر باشد، غذا‌ها و دسر‌های متنوع‌تری روی میز قرار خواهد داشت.


سخن پایانی


همان ‌طور که می‌دانید برای این‌که سفر خوب و با کیفیتی را تجربه نمایید لازم است هتل مناسبی را رزرو کنید. همچنین برای انتخاب هتلی مناسب باید خدمات ارائه شده در آن‌ها را در نظر بگیرید. این موضوع که مسافران هتلی را انتخاب کرده که دارای برنامه غذایی مناسب، تختخواب‌های باکیفیت و اتاق‌های مناسب باشند بسیار حائز اهمیت خواهد بود. انواع هتل‌ها دارای خدمات متنوع و ویژه‌ای هستند. پیشنهاد می‌شود قبل از رزرو هتل، این امکانات را دانسته و با توجه به آن‌ها هتل مورد نظر را برای سفر خود در نظر گیرید.

قبلیپارک های آبی مشهد
بعدیستاره های هتل چگونه و بر اساس چه استانداردهایی تعیین می شوند؟
05138548181